ساخت دارو برای التهاب عروقی

 در Uncategorized

روش‌های قلبی عروقی مانند پیوند بای پس و استنت گذاری عروق یکی از رایج‌ترین جراحی‌هایی است که در این زمینه انجام می‌شود، اما به گفته کریگ دووال، مدیر کارشناسی مهندسی پزشکی، حدود نیمی از آن‌ها به اقدامات اصلاحی بیشتری نیاز خواهند داشت. نیاز به روش‌های پیگیری اغلب به دلیل هیپرپلازی داخلی است، وضعیتی که در آن عروق خونی بر اثر رشد غیر طبیعی یا مهاجرت سلول‌های عضلات صاف در دیواره رگ خونی مسدود می‌شوند. گروهی از محققان به سرپرستی دووال یک داروی نانو برای مبارزه با این بیماری توسعه داده‌اند.

 

علت اصلی IH پاسخ به آسیب سلول‌های ماهیچه‌ای صاف عروقی است که در دیواره رگ خونی تحت عمل جراحی قرار دارند. دستکاری فیزیکی بافت عروقی توسط جراحان در حین عمل نجات، به سلول‌های ماهیچه صاف آسیب می‌رساند و باعث می‌شود که آن‌ها به طور غیرطبیعی میزان زیادی از تقسیم سلولی را تجربه کنند. دووال و همکارانش در مهندسی زیستی، زیست شناسی مولکولی و سلولی و دانشکده پزشکی دریافتند که MK۲i-NP، یک مهار کننده طولانی مدت پاسخ به استرس سلول‌های عضلات صاف، یک درمان موثر برای IH است.

 

MK۲i-NP اولین درمان در نوع خود است، زیرا بر تغییر سلول‌ها از رفتار سالم به رفتار غیرطبیعی سلولی که باعث IH می‌شود تمرکز می‌کند، به جای اینکه به سادگی مانع تقسیم سلولی شود. دووال می‌گوید: این سوئیچ فنوتیپی در مقایسه با هدف تکثیر سلولی به تنهایی که موثر نبوده است، یک هدف برتر برای درمان‌های IH است.

 

دووال گفت: MK۲i-NP یک درمان امیدوار کننده است، زیرا IH را در منبع مسدود می‌کند. درمان‌های دیگری برای IH وجود دارد، اما علاوه بر بی اثر بودن، می‌توانند عوارضی مانند لخته شدن خون ایجاد کنند که عملکرد عروق خونی را تهدید می‌کند.

 

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد MK۲i-NP یک جایگزین قانع کننده برای درمان‌های موجود است، زیرا می‌تواند IH عروقی را کاهش داده و عملکرد طولانی مدت روش‌های قلبی عروقی را بهبود بخشد. دووال می‌گوید: MK۲i-NP می‌تواند نیاز به مداخله مجدد پس از اعمال عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را برای اقدامات اضافی کاهش دهد.

 

همکاری با کالین بروفی، جراح عروق در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت و اعضای آزمایشگاه او، تیم دووال را قادر ساختند تا MK۲i-NP را روی رگ‌های خونی انسان آزمایش کنند که از پتانسیل این دارو برای ترجمه بالینی پشتیبانی می‌کند.

 

دووال می‌گوید: اهداف بلند مدت ما این است که از این روش درمانی MK۲i-NP استفاده کنیم و از آن برای برنامه‌های تحویل in vivo استفاده کنیم تا فراتر از کار‌های اخیر ما متمرکز بر تحویل به بافت پیوندی در حین جراحی‌های پیوند عروق باشد. در کوتاه مدت، آن‌ها قصد دارند آزمایش دارو را برای اثبات اثربخشی آن قبل از انتقال به آزمایش‌های بیمار ادامه دهند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Language